30 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل ونقل درون شهری سنندج نوسازی می شود

سرپرست سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: 30 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل درون شهری سنندج از محل اعتبارات داخلی نوسازی می شود.

به گزارش کرد پرس، حمید خضری گفت: 88 دستگاه اتوبوس شامل 47 دستگاه بخش دولتی و 41 دستگاه بخش خصوصی در شهر سنندج وجود دارد که 30 دستگاه از این تعداد فعال است.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان حمل و نقل براساس استانداردها باید 10 سال باشد، افزود: عمر ناوگان حمل و نقل شهری در سنندج 14 سال است و بازسازی و نوسازی این ناوگان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری سنندج اظهار کرد: طرح بازسازی و نوسازی 30 دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات داخلی و دولتی در اواخر سال 99 در سنندج کلید خورده که 10 دستگاه اسکانیا از محل اعتبارات داخلی و 8 دستگاه از محل اعتبارات دولتی نوسازی شده است.

خضری با بیان اینکه براساس استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار و 100 نفر باید یک دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر وجود داشته باشد، ادامه داد: بر اساس جمعیت سنندج، نیاز به 400 اتوبوس داریم.

وی در ادامه به سهمیه شهرداری سنندج برای خرید 20 دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و یادآور شد: 80 درصد از اعتبار مورد نیاز برای نوسازی ناوگان عمومی از محل اعتبارات دولتی و 20 درصد اعتبارات شهرداری تامین می شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری سنندج بیان کرد: روزانه 6 تا 7 هزار نفر به وسیله 30 اتوبوس فعال در سطح شهر جابجا می شوند.

کد خبر 36091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha