تلف شدن 177 رأس گوسفند در قروه/احتمال مسمومیت داده شد

سرویس کردستان- 177 رأس گله گوسفند در روستای مشیرآباد اوریه از توابع شهرستان قروه در حالی تلف شدند که با وجود احتمال مسمومیت، اما هنوز علت اصلی این اتفاق اعلام نشده و در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، شامگاه جمعه خبری از تلف شدن نزدیک به 200 رأس گوسفند در روستای مشیرآباد از توابع شهرستان قروه شنیده شد. خبری که نگرانی اهالی روستا و مسئولان را در پی داشت تا جایی که تا بررسی علت این اتفاق تمهیدات امنیت جانی و روانی مردم را لحاظ کردند.

تمهیداتی که به گفته فرماندار شهرستان قروه شامل آبرسانی سیار به روستا و جلوگیری از استفاده آب روستا توسط مردم تا اطمینان کامل از سلامت آب می شد. «خلیل فعله گری» از دستور پیگیری برای وضعیت پیش آمده و علت این اتفاق و اعلام نهایی به مردم روستا خبر داد.

با این وجود ابتدای امر علت این اتفاق را به آلودگی آب روستا وصل کردند که بعد از انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی از منبع آب روستا به گفته رئیس آب و فاضلاب شهرستان هیچ مورد آلودگی در آزمایشات مشاهده نشد و بر همین اساس آلودگی آب روستا منتفی اعلام شد.

بعد از آن آبشخور روستا بود که مورد نظر قرار گرفت. آبشخوری که به گفته رئیس دامپزشکی شهرستان قروه احتمال آلودگی در آن بسیار وجود دارد. «پویا علی محمد زاده» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس با بیان اینکه علت اصلی تلف شدن 177 رأس گوسفند و بز مسمومیت است، تأکید کرد: آبشخوری که مورد استفاده دام ها در این روستا قرار دارد قبل از این تعداد گله تلف شده هم توسط گله های دیگر استفاده شده اما از آن گله ها هیچ موردی تلف نشده اند و تنها گله آخر دچار مسمومیت شده بودند.

به گفته او تا بدین جا احتمال می رود آبشخور برای گله آخر آلوده شده باشد لذا برای بررسی بهتر و اعلام نتیجه قطعی هم از آب آبشخور و هم آب منبع روستا نمونه برداری شده و به آزمایشگاه سم شناسی ارسال گشته است.

«محمد زاده» همچنین از کالبدشکافی دام ها تلف شده و ارسال اعضای این دام ها به آزمایشگاه سم شناسی برای بررسی دقیق موضوع خبر داد.

او بیان کرد به محض اینکه نتیجه قطعی آزمایشات مشخص شد به اطلاع عموم مردم خواهد رسید./

کد خبر 35583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha