آذربایجان غربی رتبه چهارم صادرات کشور را کسب کرد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: طی 3 ماهه نخست سال جاری صادرات بیش از 2 میلیارد و 408 میلیون کیلوگرم انواع کالا به ارزش نزدیک به 727 میلیون دلار، استان آذربایجان غربی را به رتبه چهارم کشوری از لحاظ صادرات رسانده است.

به گزارش کردپرس، عبدالحمید سرتیپی در جلسه هم اندیشی با حضور تجار و صادرکنندگان استان اظهار کرد: صادرات محصولات و کالاهای تولید داخل نقطه اتکای کشور است و در همین راستا یکی از دغدغه های مهم مسئولان استان بخصوص استاندار محترم استفاده بهینه از مزیت مرز و توسعه صادرات استان می باشد.

او افزود: برای رسیدن به نتیجه و رتبه مطلوب در صادرات بخصوص محصولات تولیدی صنعتی و کشاورزی استان مشکلات و موانع موجود در حوزه صادرات استان را با همکاری بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و صادر کنندگان احصاء و از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد.

سرتیپی تصریح کرد: یکی از برنامه های ادارکل صنعت، معدن وتجارت استان تسهیل و رفع موانع پیش روی صادرکنندگان هست که پس از احصاء موانع و مشکلات موجود برای مرتفع ساختن موانع از ظرفیت رایزنهای تجاری، نمایندگی وزارت امور خارجی در استان و استانداری استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در حوزه صنعت، معدن و صنوف تولیدی برای تولید بیشتر و بهتر باید شرایط رقابت پذیری در بازار های داخلی و خارجی را داشته باشیم و یکی از مولفه های رقابت پذیری در بازارهای جهانی صادرات است که برای انجام صادرات و حضور پر قدرت در بازار های جهانی علاوه بر تولید کالای با کیفیت بالا باید صادرات خود را نیز توسعه دهیم.

کد خبر 35578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha