آیسل توغلوک علی رغم  بیماری در زندان می ماند

سرویس ترکیه - وکلای آیسل توغلوک سیاستمدار زندانی کُرد با انتشار بیانیه ای به تداوم حضور او در زندان با تصمیم سازمان پزشکی قانونی کشور، اعتراض کردند.

به گزارش کردپرس، در حالی که وضعیت سلامتی آیسل توغلوک بانوی سیاستمدار کُرد و نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) هر روز بیش از پیش رو به وخامت می گذارد، سازمان پزشکی قانونی ترکیه (ATK) اعلام کرد که او می تواند در زندان بماند. وکلای خانم توغلوک با انتشار بیانیه ای به این تصمیم اعتراض کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری ژین نیوز، وکلای خانم توغلوک با انتشار بیانیه ای به این وضعیت واکنش نشان داده و اعلام کردند که وضعیت بیماری خانم توغلوک که مدت ها است در زندان کاندیرا به سر می برد، بسیار حاد است. در حدی که نه تنها اعضای خانواده و وکلا بلکه کارکنان زندان نیز به وضوح شاهد این وضعیت هستند.

وکلای خانم توغلوک با اشاره به مفاد پرونده پزشکی خانم توغلوک اعلام کردند که وضعیت سلامتی او تا حدی وخیم است که او دیگر نمی تواند بدون کمک دیگران به زندگی خود ادامه دهد و نمی تواند در زندان بماند.

آنها اعلام کردند که با وجود اعتراض به تصمیم غیر کارشناسانه شورای عالی سازمان پزشکی قانونی درباره خانم توغلوک، هنوز هیچ پاسخی به درخواست آزادی برای خانم توغلوک از سوی دادگاه قانون اساسی داده نشده است.

وکلای خانم توغلوک در پایان بر ادامه پیگیری قضائی خود برای آزادی فوری او تأکید کردند.

گفتنی است، آیسل توغلوک که بیش از 5 سال است در زندان کاندیرا به سر می برد، در پی شوک ناشی از اتفاقاتی که در زمان خاکسپاری مادرش رخ داد، دچار دمانس شده است. با وجود این که نگهداری فردی با چنین بیماری ای در زندان غیر قانونی است، سازمان پزشکی قانونی ترکیه برای سومین بار با تداوم حضور او در زندان موافقت کرده است. توغلوک دیگر کسی را نمی شناسد و حافظه اش یاری نمی دهد تا به خاطر بیاورد حتی برای چه در زندان است.

کد خبر 35514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha