رسانه اسرائیلی: اردوغان به دنبال گردشگران و گاز  اسرائیل است

سرویس ترکیه - در ادامه روند عادی سازی روابط با اسرائیل، اردوغان نخست وزیری لاپید را تبریک گفت، رسانه اسرائیلی این رفتارها را نتیجه نیاز اقتصادی دولت اردوغان به گردشگران اسرائیلی دانست.

به گزارش کردپرس، در ادامه روند عادی سازی روابط بین آنکارا و تلاویو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برعهده گرفتن وظیفه نخست‌وزیری او را تبریک گفت.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه اردوغان و لاپید در این مکالمه تلفنی روابط ترکیه و اسرائیل و مسائل منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

اردوغان همچنین با آرزوی اینکه «انتخابات اول نوامبر برای مردم اسرائیل پیامدهای خوب و خیری داشته باشد، ابراز امیدواری کرده است که سیاست‌هایی مانند عدم موافقت برای ساخت شهرک‌های جدید تا زمان انتخابات و حفظ وضعیت موجود در مسجدالاقصی ادامه پیدا کند.»

از سوی دیگر رسانه اسرائیلی HAYOM نیز با انتشار این خبر نوشت: «لاپید و اردوغان هر دو بر اهمیت روابط اسرائیل و ترکیه تاکید کردند، روابطی که در چند ماه گذشته گرم شده است زیرا اردوغان با چالش‌های فزاینده در داخل و خارج از کشور مواجه شده و خود را در صحنه بین‌المللی منزوی می‌بیند. او امیدوار است که اسرائیل بتواند به او برای بهبود روابط ترکیه با آمریکا کمک کند.»

این رسانه با اشاره به افزایش بحران اقتصادی اخیر ترکیه افزود: «تورم ترکیه از حد کنترل خارج شده است و اردوغان خواهان بازگشت گردشگران اسرائیلی است. اردوغان امیدوار است که یک خط لوله گاز بین سکوهای گاز اسرائیل به اروپا کشیده شود و از ترکیه عبور کند.»

کد خبر 35321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha