6 میلیارد و 95 میلیون دلار درآمد نفتی اقلیم کردستان طی شش ماه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مشاور نخست وزیر اقلیم کردستان در امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد، طی شش ماه گذشته هر بشکه نفت اقلیم کردستان بصورت میانگین 95 دلار فروخته شده و 48 درصد از مجموع درآمدهای حاصل از آن، به پرداخت بودجه اختصاص یافته است.

به گزارش کردپرس، ریباز حملان مشاور اقتصادی مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان به شبکه خبری کردستان 24 گفت: طی شش ماه گذشته اقلیم کردستان 73 میلیون بشکه نفت به فروش رسانده است. در ماه اول امسال هر بشکه نفت 74 دلار به فروش رفته، ماه دوم 88 دلار، ماه سوم 99 دلار، ماه چهارم 93 دلار، ماه پنجم 101 دلار و در ماه ششم هر بشکه نفت بصورت میانگین 109 دلار به فروش رفته و میانگین فروش هر بشکه نفت طی شش ماه گذشته 95 دلار بوده است.

وی افزود: طی این شش ماه اقلیم کردستان 6 میلیارد و 95 میلیون دلار درآمد نفتی داشته است که 48 درصد از آن برای پرداخت حقوق کارمندان هزینه شده است و این در حالی است که پیشتر فقط 30 درصد از این درآمدها به پرداخت حقوق کارمندان اختصاص می یافت.

وی در ادامه گفت: طی این شش ماه 3 میلیارد و 191 میلیون دلار برای پرداخت حقوق کارمندان اختصاص یافته است و از این میزان فقط 400 میلیارد دینار از سوی دولت مرکزی عراق تامین شده است.

ریباز حملان در خصوص درآمدهای غیرنفتی اقلیم کردستان اعلام کرد: اقلیم کردستان ماهیانه به صورت میانگین 200 میلیون دلار درآمد داخلی شامل مالیات، گمرک و درآمدهای حاصل از فرودگاهها را دارد.

مشاور نخست وزیر اقلیم کردستان در امور اقتصادی در پایان تاکید کرد: طی این شش ماه دولت اقلیم کردستان هیچ قرضی دریافت نکرد و توانست یک میلیارد و 666 میلیون دلار از دیون خود را پرداخت کند و بخش بزرگی از بدهی هایی که قبلا اعلام می شد کاهش یافته است.

کد خبر 35311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha