اعلام وضعیت فوق العاده در مناطق تحت کنترل مدیریت خودگردان در برابر حملات ترکیه

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در برابر حملات احتمالی ترکیه به منطقه در تمامی مناطق تحت کنترل خود اعلام وضعیت فوق العاده کرد.

به گزارش کردپرس، شورای مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با صدور فرمانی در سراسر مناطق تحت کنترل خود وضعیت فوق العاده اعلام کرد. مدیریت خودگردان اعلام کرد که از تمام امکانات خود برای محافظت از مردم در برابر حملات احتمالی استفاده خواهد کرد. مدیریت خودگردان همچنین هشدار داد که هدف بعدی اشغالگری ترکیه پس از شمال و شرق سوریه تمامی خاک سوریه خواهد بود.

در بیانیه ای که از سوی مدیرت خودگردان در هاوار منتشر شد، آمده است: «با توجه به تهدیدات مستمر حکومت متجاوز ترکیه به مناطق خودگردان شمال و شرق سوریه، این تصمیم در راستای منافع عمومی اتخاذ شد. حکومت ترکیه از انواع سلاح های سنگین و پهپادهای بمب افکن استفاده می کند و شهروندان، بیمارستان ها، ایستگاه های آب و برق و موسسات غیرنظامی را هدف قرار می دهد. حکومت ترکیه می خواهد به مناطق دیگر سوریه حمله کند، تغییرات جمعیتی ایجاد کند، مردم محلی را آواره کند، بحران امنیتی ایجاد کند و موج مهاجرت را به راه بیندازد.

آنها با این کار می خواهند در منطقه ایجاد رعب و وحشت کنند و تروریست های افراطی را احیا کنند. این نیز مستقیماً بر منافع مدیریت خودگردان تأثیر می گذارد... از سوی دیگر، امنیت و تمامیت ارضی سوریه را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. حکومت ترکیه در پی آن است که پس از جنگ علیه شمال و شرق سوریه از طریق گروه های تروریستی افراطی تحت امرش، به اشغال خاک سوریه روی آورد.

بر این اساس در تمام مناطق تحت کنترل مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه وضعیت فوق العاده اعلام می شود...

تمامی امکانات و تجهیزات برای مقابله با حملات در مناطق تحت کنترل مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه بسیج خواهد شد...»

کد خبر 35116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha