قاضی ای که نماینده HDP را برکنار کرده بود به دلیل گرفتن رشوه از کار معلق شد

سرویس ترکیه - سلجوق تمیز اِل قاضی دادگاه کیفری دیاربکر که پیشتر نماینده HDP را برکنار کرده بود، به اتهام دریافت رشوه برای آزادی یک زندانی از کار معلق شد.

به گزارش کردپرس، سلجوق تمیز اِل قاضی و رئیس دادگاه کیفری جرایم سنگین دیاربکر که پیشتر حکم برکناری نورسل آیدوغان نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را داده بود، به دلیل افشای دریافت رشوه 7 میلیون لیری در ازای حکم آزای یک زندانی جرایم کیفری، از سمت خود معلق شد.

بنا بر خبر فوزی چاکر از خبرترک، گ-الف که به اتهام تجزیه طلبی از سوی دادگاه کیفری دیاربکر به حبس ابد محکوم شده بود از سال 1996 تا کنون در زندان به سر می برد. وکیل گ-الف آوریل گذشته با مراجعه به دادگاه خواستار توقف اجرای حکم شد. دادگاه پنجم کیفری در 15 آوریل این درخواست را رد کرد اما دادگاه بالا دست آن دادگاه ششم کیفری در 27 آوریل حکم بر آزادی این فرد داد.

با این حال، دادستانی کل با ارزیابی این پرونده جلوی آزادی زندانی را گرفت. تحقیقات قضائی درباره پرونده آغاز شد و دادستان گزارشی را که در آن ادعای دریافت 7 میلیون رشوه از سوی رئیس دادگاه بود به هیأت قضات و دادستان ها داد. هیأت مورد نظر تا زمان روشن شدن نتایج تحقیقات، سلجوق تمیز اِل را به مدت سه ماه از منصب خود معلق کرد.

رسانه های کُردی ترکیه اعلام کردند که قاضی مذکور همان کسی است که به حکم برکناری نورسل آیدوغان نماینده HDP به اتهام همکاری با سازمان تروریستی رأی مثبت داده بود. آیدوغان که روند دادگاه او همچنان ادامه دارد، در آن دادگاه به 4 سال و 8 ماه و 7 روز زندان محکوم شد. آیدوغان در 11 دسامبر 2018 از عضویت در پارلمان ترکیه برکنار شد.

کد خبر 34064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha