آلبوم موسیقی «مستوره» در سنندج رونمایی شد

آلبوم «مستوره» به عنوان اولین اثر گروه همنوازان دانشگاه کردستان به سرپرستی «محمد میرزایی» و خوانندگی «سجاد مهربانی» با حضور رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه کردستان در سینما بهمن سنندج رونمایی شد.

به گزارش کرد پرس، رئیس دانشگاه کردستان در مراسم رونمایی از این آلبوم ضمن اشاره به توانمندی و آوازه کُردها در حوزه موسیقی، گفت: بزرگان موسیقی و هنرمندان مناطق کردنشین در سطوح مختلف شناخته شده هستند و توانمندی آنها بر کسی پوشیده نیست.

رحمت صادقی موسیقی را با فرهنگ کردها عجین دانست و افزود: معرفی شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی گویای این واقعیت است که استعدادها و ظرفیت‌های زیادی در این شهر هستند که حضور آنها شکوفایی بیشتر این عرصه را در پی خواهد داشت.

وی توسعه دانشکده هنر را یکی از اولویت‌های دانشگاه دانست و اظهار کرد: آهنگ رشد تعداد هیات علمی در دانشکده هنر و معماری در مقایسه با دانشکده‌های دیگر بیشتر است و تداوم این برنامه جزو اولویت‌های دانشگاه است.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: با توجه به استعدادهای موجود در منطقه، آموزش و تربیت نیروی انسانی، پژوهش، فناوری و نوآوری در زمینه‌های مختلف هنری، وظیفه دانشگاه کردستان است.

صادقی با اشاره به اینکه رشته موسیقی دانشگاه کردستان از سال ۹۵ راه‌اندازی شده است، یادآور شد: هر ساله ۲۵ دانشجو در این رشته پذیرش می‌شوند و تا کنون دو گروه از دانشجویان نیز فارغ التحصیل شده‌اند و امیدواریم در سال‌های آینده با تقویت زیر ساخت‌ها، مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: امیدواریم نهال گروه موسیقی همنوازان دانشگاه کردستان در آینده به درخت تنومندی تبدیل و آوازه و شهرت بین‌المللی پیدا کند و دانشگاه هم برای رسیدن به این هدف آمادگی کامل دارد.

سرپرست این گروه نیز در این مراسم به معرفی آلبوم و فرآیند انجام پروژه پرداخت و گفت: تا کنون در هیچ دانشگاهی چنین پروژه‌ای انجام نشده و خوشبختانه دانشگاه کردستان و حوزه هنری با حمایت‌های خود موجب به نتیجه رسیدن این پروژه شدند.

محمد میرزایی همچنین به ظرفیت‌های موسیقی کردی و همچنین نحوه انتخاب آواز و موسیقی این اثر پرداخت.

کد خبر 34038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha