قبایل منبج اقدامات توسعه‌طلبانه ترکیه را محکوم کردند

سرویس سوریه- شیوخ و بزرگان قبایل شهر منبج و روستاییان اطراف آن در بیانیه‌ای تهدیدات ترکیه علیه شمال سوریه را محکوم کردند و خواستار اتحاد مردم سوریه در برابر اشغالگری‌های ترکیه شدند.

به گزارش کُرپرس، صبح امروز بزرگان عشایر شهر منبج در بیانیه ای که در مقابل ساختمان اداره مدنی دموکراتیک این شهر با حضور ده ها تن از بزرگان و شیوخ عرب، ترکمن و کُرد قرائت شد، اقدامات توسعه‌طلبانه ترکیه را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: دولت اشغالگر ترکیه بارها تلاش کرده است تا امنیت و ثبات سوریه را به طور کلی و مناطق شمال و شرق سوریه را به طور ویژه تضعیف کند و در این‌چهارچوب رود فرات را به روی میلیون‌ها سوری قطع کرد و باعث فجایع انسانی شد. ترکیه در مناطق اشغالی شمال سوریه شهرک سازی می‌کند و پناهجویان مرکز و جنوب سوریه را که در ترکیه زندگی می‌کنند را به اجبار در این شهرک‌ها اسکان می‌دهد. دولت اشغالگر ترکیه با این اقدامات در پی تغییر جمعیتی و از بین بردن انسجام اجتماعی در سوریه دارد.

همچنین در این‌ بیانیه ذکر شده، ما به عنوان شیوخ و قبایل سوریه اطمینان می دهیم که برای محافظت از هر وجب از خاک سوریه متحد می‌شویم و از جامعه بین المللی می خواهیم که در برابر تهدیدات ترکیه مسئولانه عمل کنند.

کد خبر 34033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha