اختصاص 1800 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال پایدار و مددجویان روستایی کردستان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: سال گذشته 420 میلیارد تومان به اشتغال پایدار روستایی و 480 میلیارد تومان به اشتغال مددجویان روستایی در استان اختصاص یافت که این رقم امسال به یک هزار و 800 میلیارد تومان می رسد.

به گزارش کرد پرس، راغب الفت در گردهمایی دهیاران شهرستان سقز که با محور بررسی مسایل و مشکلات روستاها برگزار شد با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به مناطق روستایی، گفت: قرارگاه جهادی در وزارت کشور برای مسائل روستایی تشکیل شده و همچنین از محل اعتبارات مناطق محروم 540 میلیارد تومان برای آبرسانی به 169 روستای استان کردستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه روستائیان از تسهیلات اشتغال پایدار استقال کنند، افزود: سال گذشته 420 میلیارد تومان به اشتغال پایدار روستایی و 480 میلیارد تومان به اشتغال مددجویان روستایی استان کردستان اختصاص یافت که این رقم امسال دو برابر خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان همچنین خواستار استفاده و بهره‌برداری دهیاران از مطالعات اقتصادی در 600 روستا برای بهره‌مندی روستائیان از ارتقای شغل و معیشت شد.

الفت مشارکت مردم استان کردستان و خودیاری آنان در اجرای پروژه‌های عمومی و عمرانی در روستاها را قابل تقدیر دانست و بر رعایت مقررات مالی و تشکیل تعاونی و اتحادیه دهیاران تاکید کرد.

تاکید بر تلاش بیشتر دهیاران در زمینه عمران روستاها

سرپرست فرمانداری شهرستان سقز هم با اشاره به 52 وظیفه محول شده به دهیاری‌ها، از دهیاران خواست تا بیش از گذشته برای عمران و آبادانی روستا، هدایت فعالان اقتصادی روستا برای بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد برکت و تشکیل کمیته اشتغال در روستاها تلاش کنند.

جعفر توان با بیان اینکه روستا، مرکز و هسته اشتغال و تولید و بستر امنیت غذایی است، اظهار کرد: دهیاران برای شناسایی زمینه‌های اشتغال و مساعدت در اخذ تسهیلات اشتغال‌زا برای روستائیان تلاش کنند و از تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت چون ظرفیتی مناسب برای پایداری و ایجاد شغل و ارتقای تولید، غفلت نکنند.

وی بر مشارکت فعال دهیاران در تمام برنامه‌ها، بهبود وضع زیست محیطی روستا، توجه به تولید و اشتغال، انضباط مالی، ارتباط تنگاتنگ با بخشداران، نظم اداری، تاکید کرد.

فرماندار شهرستان سقز با عنوان اینکه، اعتماد متقابل بین مردم و دهیاری بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: این مهم باعث افزایش مشارکت مردم و خودیاری آنان برای مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی می شود.

توان همچنین عدم برخورداری بیشتر روستاها از راه آسفالته مناسب، آب آشامیدنی مناسب و اجرا نشدن طرح هادی در بیشتر آبادی ها را 3 مشکل اصلی در توسعه و آبادانی روستاهای شهرستان برشمرد.

مشاوره دفتر امور روستایی به دهیاران برای اجرای طرح‌های درآمدزا جهت دهیاری، پرداخت اعتبارات ماده 58، یکسان‌سازی ارزش‌افزوده در حوزه تخصیص اعتبارات به دهیاری‌ها، جذب ناظر و ذیحسابی دهیاری‌ها، نبود تجهیزات اطفای حریق در بخش سرشیو، توجه به ارتقای شاخص‌های برخورداری روستاها از آسفالت و طرح هادی، تقویت حوزه برق و افزایش تکخوانی روستاها، از دغدغه‌های دهیاران بود.

کد خبر 34032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha