کاهش ١٢ درصدی بارش های بلند مدت در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش ١٢.٨ درصدی بارش ها از ابتدای امسال در استان نسبت به بلند مدت خبر داد.

به گزارش کردپرس، مجید دستگاهی در این باره گفت: از ابتدای سال آبی ١٤٠٠ تا ١٤٠١ مجموع کل بارشهای استان ٢٨٩.٢ میلی‌متر ثبت شده که نشان از افزایش ٣.٣ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهش ١٢.٨ درصدی بارشها نسبت به بلند مدت دارد.

او ادامه داد: بارش های کل استان در خرداد ماه امسال تا به امروز ٧.٦ میلی متر ثبت شده در حالی که در مدت مشابه سال قبل این میزان ١.٩ میلی متر بود و در کل ٤٦.٨ درصد نسبت به مدت مشابه در دراز مدت کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی سال آبی جاری، تا کنون، شاهد بارش ١٩٣.٨ میلی‌متری در حوضه زاب، ٢٩٤.٦ میلی‌متری در حوضه دریاچه ارومیه و ٦٤٢.٢ میلی‌متری در حوضه ارس هستیم.

دستگاهی گفت: بارش ها در حوضه ارس نسبت به دوره مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته و در حوضه های دریاچه ارومیه و زاب به ترتیب ٦.٢ و ٧.٦ درصد افزایش بارش به ثبت رسیده است.

او بیان کرد: در خصوص درصد تغییرات نسبت به دوره مشابه در دراز مدت هم حوضه های ارس و دریاچه ارومیه به ترتیب با ١٥ و ١٣ درصد کاهش بارندگی روبه رو بودند و تغییری در حوضه زاب شکل نگرفته است.

کد خبر 34025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha