فسادستیزی محور اصلی برنامه‌های دولت در کردستان است

استاندار کردستان با اشاره به اینکه رویکرد جدید دولت سیزدهم در راستای سلامت اداری، مبارزه با فساد است، گفت: فسادستیزی هم محور اصلی برنامه‌ها در کردستان است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در سمینار آموزشی تبیین قوانین و مقررات ناظر بر نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و نظارت بر اجرای بودجه که در سنندج برگزار شد، گفت: باید دور زدن قانون و غیرقانونی عمل کردن در سطوح مختلف جامعه چه در میان مسئولان و چه مردم، از یک امر ارزشی به غیرارزشی تبدیل و فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه عمل کردن به قانون به معنای جسارت نداشتن مدیر نیست بلکه باید در قالب قانون و با توجه به شرایط، بهترین خدمت را داشت، اظهار کرد: دولت سیزدهم، مجلس یازدهم و قوه قضاییه در دوره جدید، توجه و تاکید ویژه‌ای روی سلامت اداری، مبارزه با فساد و رفع منافذ و خلاهایی که موجب بروز فساد در سامانه اداری کشور می‌شود، دارند و همچنان این مهم تداوم خواهد داشت.

استاندار کردستان افزود: رئیس جمهور چه در زمان ریاست بر قوه قضاییه و چه در سمت کنونی، به نوعی پرچمدار مبارزه با فساد است و رویکرد اصلی مردم به برنامه های حجت‌الاسلام رییسی، همین فسادستیزی وی بوده که مطالبه عمومی مردم نیز هست.

زارعی کوشا با بیان اینکه مبارزه با فساد همچنان مورد تاکید و اهتمام دولت است، ادامه داد: هر جا قانون استمرار بیشتری دارد، عمل به قانون بیشتر است و رشد و توسعه نیز بهتر محقق می‌شود.

وی تصویب قانون و عمل کردن به آن را گام اصلی در امر مقابله با فساد دانست و یادآور شد: مقدمه عمل به قانون هم آشنایی با آن است که مدیران دستگاه‌ها و کارکنان و کارشناسان حوزه بودجه و برنامه‌ریزی باید آشنایی کامل با آن داشته باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دولت هیچ ابزاری جز قانون برای اجرای تعهدات خود ندارد، بیان کرد: با توجه به اینکه در استان، بخش عمده‌ای از مدیران، جدید هستند، باید با قانون بودجه آشنایی کامل داشته و در زمینه هزینه‌کرد بودجه، اهتمام لازم را بکار گیرند.

زارعی‌کوشا از مدیران خواست بودجه را به خزانه برگشت ندهند و از آن به بهترین وجه استفاده کنند، گفت: مدیران و فرمانداران در شهرستان‌ها، بعد از تشکیل جلسه شورای مدیریت و برنامه‌ریزی در چند روز آینده، برای جذب اعتبارات مورد نیاز و هزینه‌کرد آن برنامه‌ریزی کنند.

برگزاری ۷۶ دوره آموزشی در سال گذشته

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم با بیان اینکه این سمینار آموزشی برای مدیران دستگاه های اجرایی که به نوعی با برنامه ریزی و بودجه ریزی ارتباط دارند، برگزار شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۷۶ دوره آموزشی توسط این سازمان، به صورت حضوری و مجازی برای مدیران و کارکنان دستگاه‌های استان برگزار شد که ۱۶ هزار نفر در آن دوره‌ها شرکت کردند.

ارسلان ازهاری با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر معادل ۸۰ درصد شرکت کنندگان در آن دوره‌ها نمره قبولی کسب کردند که البته مطلوب نیست، افزود: انتظار داریم مدیران دستگاه‌ها و کارشناسان ادارات حضور فعالی در دوره‌های آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشند، ضمن اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال برای ۱۵ طرح پژوهشی توسط سازمان مدیریت هزینه شد.

وی به برگزاری ۲۵ دوره آموزشی و ۴۰ هزار و ۲۹۰ نفر ساعت آموزش طی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: مدیران در طول سال حداقل باید ۶۰ ساعت و کارکنان ۴۰ ساعت آموزشی داشته باشند.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم بر لزوم آشنایی کامل مدیران با قوانین و مقررات بودجه تاکید کرد و بیان کرد: از هیچ مدیری پذیرفته نیست که به دلیل اهمال‌کاری یا ‌بی‌توجهی به قوانین، باعث فراهم شدن شرایط برای فساد اداری شود.

مجتبی مقیاسی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی دستگاه‌های استان مربوط به سال گذشته باقی مانده است، یادآور شد: مدیران توجه داشته باشند تا کمتر از ۴۰ روز دیگر فرصت دارند این اعتبارات را هزینه کنند، در غیر اینصورت باید به خزانه برگردد.

کد خبر 33981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha