ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم در قروه به 790 هزار تن می رسد

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: درحال حاضر ظرفیت ذخیره سازی گندم در سیلوهای قروه 53 هزار تن است که با صدور جواز تاسیس 17 سیلوی جدید با ظرفیت 260 هزار تن، این میزان به 790 هزار تن می رسد.

به گزارش کرد پرس، امید سلیمی در مراسم افتتاح پروژه های بخش کشاورزی شهرستان قروه که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: جواز تاسیس ۱۷ سیلوی ذخیره سازی گندم با ظرفیت ۲۶۰ هزار تن در کردستان صادر شده و امید است با راه اندازی این سیلوها کشاورزان دغدغه ای برای ذخیره گندم نداشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ سیلوی ذخیره سازی گندم با ظرفیت ۵۳۰ هزار تن و ۱۰ کارخانه آرد با امکان ذخیره سازی گندم در استان فعالیت دارند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: علاوه بر افتتاح سیلوی گندم در سریش آباد با ظرفیت ۱۵ هزار تن در فاز اول، جواز تاسیس یک سیلوی ۵۰ هزار تنی دیگر هم صادر شده است که برای فاز اول ۵۵ میلیارد ریال از طریق سرمایه گذاری شخصی هزینه شده است.

۱۸۸ واحد گلخانه ای در کردستان مشغول به فعالیت است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۸ واحد گلخانه در سطح ۳۸ هکتار در استان کردستان مشغول به فعالیت است.

محمدصالح احمدی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش منابع آبی استان به ویژه شهرستان های قروه و دهگلان، یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها و کشت های گلخانه ای و پلاستیکی است.

وی یادآور شد: در شهرستان قروه 8 واحد گلخانه در سطح 5 هکتار مشغول به فعالیت هستند و افتتاح گلخانه روستای دیوزند با مساحت 3 هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی برای 5 نفر شغل ایجاد کرده است.

۱۷ پروژه بخش کشاورزی در قروه به بهره برداری رسید

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قروه نیز در این مراسم گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۱۷ پروژه در شهرستان قروه افتتاح شد که برای این پروژه‌ها ۲۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شد.

عبدالله عبدالملکی افزود: این پروژه ها شامل سیلوی گندم، بوجاری بذر، گلخانه، خیارشور تخمیری، گوسفند داشتی پربازده، پرواربندی گوساله و سامانه های نوین آبیاری تحت فشار است که ۱۷ خانوار از آن بهره مند می شود و منجر به ایجاد اشتغال پایدار ۳۰ نفر و تثبیت شغل برای ۱۳ نفر شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع ۲۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرای پروژه‌های کشاورزی بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال از آن سهم آورده مجریان پروژه‌ها، ۸۸۵ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و بیش از ۸۵ میلیون ریال از محل بودجه‌های دولتی تأمین اعتبار شده است.

کد خبر 33971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha