ازدواج 22.6 درصد دختران با سن کمتر از 18 سال در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- صندوق جمعیت سازمان ملل متحد UNFPA در گزارشی اعلام کردکە طی سال 2021 میلادی، 22.6 درصد دختران در اقلیم کردستان و 25.5 دختران در عراق در سن کمتر از 18 سال ازدواج کردە اند.

به گزارش کردپرس بە نقل از شبکە تلویزیونی روداو، صندوق جمعیت سامان ملل در گزارش سالانە خود در مورد کودک همسری و ازدواج در سنین کمتر از 18 سال اعلام کرد کە بنا بە تحقیقاتی کە با همکاری سازمان های آمار در عراق و اقلیم کردستان انجام شدە، در سال 2021 میلادی، میزان ازدواج دختران در سن کمتر از 18 سال، در استانهای عراق بیشتر از اقلیم بودە است.

بر اساس این گزارش طی سال گشتە میلادی،22.6 درصد دختران در اقلیم کردستان و 25.5 درصد در عراق در سنین کمتر از 18 سالگی ازدواج کردە و وارد زندگی مشترک شدە اند.

این گزارش خاطر نشان ساختە کە ازدواج دختران در سنین کمتر از 18 سال موجب آسیب های روانی و جسمی بسیاری برای آنان شدە وتبعات منفی بسیاری را برای آنان و نیز برای جامعە بە دنبال دارد وباید بە این پدیدە پایان دادە شود.

همچنین اعلام شدە کە دولت عراق و اقلیم متعهد شدە اند در آیندە راهکارهای لازم را برای جلوگیری از ازدواج در سنین کمتر از 18 سال و کودک همسری در پیش بگیرند و کنفرانسی نیز بە این منظور برگزار شود.

در قوانین کشور عراق کمترین سن ازدواج برای دختران 15 سالگی تعیین شدە و مجازات نقض آن نیز شش ماه زندان و 200 هزار الی 1 میلیون دینار جریمە نقدی است.

کد خبر 33962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha