کابینە کنونی یکی از بدترین کابینە های دولت در اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان-سخنگوی حزب جماعت عدالت کردستان تاکید کرد کە کابینەکنونی دو؛ت اقلیم کردستان، یکی از بدترین کابینە ها بودە و در بسیاری زمینە ها از جملە حل اختلافات میان اربیل و بغداد دچار شکست شدە است.

به گزارش کردپرس، ریبوار حمد در گفتگو با شبکە تلویزیونی پیام، احزاب حاکم اقلیم کردستان را مورد انتقاد قرار دادە و گفت کە اگر اتحادیە میهنی و حزب دمکرات ارادە واقعی برای تغییر داشتە باشند، بە آسانی می توانند تغییرات لازم را ایجاد کنند، اما چنین ارادە ای ندارند.

عضو شورای عالی حزب جماعت عدالت کردستان افزود کە فراکسیون این حزب در پارلمان کردرستان طرح های خوبی را برای تغییرات و حل مشکلات ارائە دادە و اگر اعتماد مردم را بە دست آورد، خودرا جایگزین احزاب حاکم و حاکمیت کنونی اقلیم می داند و در این راستا نیز تلاش می کند و بخشی از فعالیت های سیاسی حزب به این منظور است.

وی خاطر نشان ساخت کە در جریان انتخابات، حزب کوچک و بزرگ معنایی ندارد و اگر احزاب فاقد نیروهای نظامی بودە وهمه نیروهای نظامی تبدیل به نیروهای ملی تحت فرمان دولت شدە واز کشمکش های سیاسی دور باشند و سلطە و انحصار احزاب بر ثروت و منابع ملی پایان یابد، در آن صورت رقابت واقعی میان احزاب در جریان خواهد بود.

سخنگوی حزب جماعت عدالت گفت کە اختلافات و مناقشات میان احزاب سیاسی در واقع بر سر انحصار طلبی و سلطە بیشتر بر بازار و اقتصاد است.

ریبوار حمد کابینە کنونی دولت اقلیم کردستان را یکی از بدترین کابینە ها در اقلیم خواندە و گفت کە دولت در بسیاری از زمینە ها از جملە ارائە خدمات ضروری بە مردم و حل اختلافات میان اربیل و بغداد دچار شکست شدە و در واقع تداوم همان ذهنیت و خط مشی به شمار می آید کە در گذشتە نیز بر اقلیم کردستان حاکم بودە است.

کد خبر 33961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha