روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایلام از اینترنت ۴G برخوردار خواهند شد

سرویس ایلام - مدیر مخابرات منطقه ایلام عنوان کرد: قبل از پایان سال ۱۴۰۱ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان ایلام از اینترنت ۴G برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حشمت اسدی گفت: سرویس های جدید و متنوع را بخشی از تکنولوژی روز دنیا دانست و افزود: در این راستا سرویس (ftth) با ظرفیت حدود ۲ هزار پرت در دستور واگذاری قرار دارد.

او گفت: سرویس های جدیدی برای مکمل در دست اقدام است که بخشی از انها واگذار شده و امسال بخشی دیگر در مناطق جدید ایجاد می شود.

وی افزود: برای دسترسی آسان تر و بهتر مردم به خدمات مخابراتی و توسعه زیر ساخت های ارتباطی- مخابراتی، منطقه ایلام در سه حوزه اساسی تلفن همراه اول، تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت خانگی adsl فعال است.

اسدی گفت: در شهر ایلام زیرساخت های لازم برای سرویس های جدید از سال ۹۴ فراهم شده و در برنامه بعدی شهرستان دهلران نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

مدیر مخابرات منطقه ایلام با اشاره به سرویس هایی که تا کنون در استان راه اندازی شده، افزود: این سرویس ها شامل (vdsl) است که با تجهیزات سخت افزاری پیشرفته تری متوسط سرعت بستر (ADSL) تا سرعت ۵٠ مگابایت، قابلیت افزایش دارد و با تأمین اعتبار و خرید تجهیزات تا پایان سال ظرفیت ۴۰۰ پورت در استان فراهم می شود.

اسدی گفت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۲۳٠ کیلومتر فیبر نوری جدید در مناطق محروم روستایی ایلام نصب شده است و هزینه اجرای هر کیلومتر فیبر نوری و خرید کابل حدود ۲٠٠ میلیون تومان است که این رقم از محل اعتبارات وزارت ارتباطات تأمین می شود.

کد خبر 33943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha