تظاهرات اعتراضی اسکاتلندیها علیه حملات ترکیه در عراق و سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه های اسکاتلند، قرار است امروز بعدازظهر تظاهرات اعتراضی علیه حمله ترکیه به کردها در عراق و سوریه با شرکت تامی شپرد نماینده پارلمان این کشور برگزار شود.

به گزارش کردپرس، رسانه های اسکاتلند از برگزاری تظاهرات اعتراضی در شهر ادینبورو علیه عملیات نظامی ترکیه در کشورهای عراق و سوریه خبر داده اند. نشریه نشنال از شرکت تامی شپرد، نامینده پارلمان اسکاتلند در این تظاهرات خبر داده است.

همچنین قرار است اعتراضات دیگری همزمان با تظاهرات اینبورو در برخی شهرهای غربی و در حمایت از کردهای عراق و سوریه و مخالفت با عملیاتا نظامی ترکیه در عراق و سوریه برگزار شود.

قرار است تامی شپرد در تظاهرات امروز شهر ادینبورو که از سوی جامعه کردهای مقیم اسکاتلند سازماندهی شده علیه سیاست های ترکیه علیه کردها سخنرانی کند.

بر اساس گفته های سخنگوی اعتراضات، تظاهرات در اسکاتلند در اعتراض به قلمروگشایی های ترکیه در مناطق کردنشین عراق و سوریه بر گزار می شود.

او اشاره کرد که حملات ترکیه در اقلیم کردستان عراق، از سال 2015 تاکنون به کشته شدن 112 غیرنظامی و تخلیه صدها روستا منجر شده است.

سخنگوی معترضان اسکاتلندی هشدار داد ترکیه در حال آماده شدن برای عملیات نظامی دیگری علیه کردهای سوریه است و این اعتراضات به منظور آگاه کردن جامعه بین المللی از مقاصد ترکیه است.

کد خبر 33909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha