122 میلیارد تومان پروژه بخش کشاورزی در کردستان افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی 122 میلیارد تومان پروژه بخش کشاورزی در سطح استان افتتاح می‌شود.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی 85 پروژه با سرمایه‌گذاری 122 میلیارد تومان در بخش کشاورزی در استان کردستان افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرا و بهره‌برداری از این تعداد پروژه در بخش‌های مختلف در کنار تثبیت 305 شغل برای 195 نفر نیز اشتغال ایجاد می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: 45 پروژه از این تعداد مربوط به بخش آب وخاک، 7 پروژه تولیدات دامی، 13 پروژه تولیدات گیاهی، 4 پروژه شیلات و آبزیان، 13 پروژه صنایع تبدیلی و غذایی و 3 پروژه در حوزه منابع طبیعی است.

اسکندری از بخش کشاورزی به عنوان محور و اهرم اصلی توسعه اقتصادی و اشتغال در استان نام برد و ادامه داد: توسعه و رونق بخش کشاورزی زمینه‌ساز رفع مشکل بیکاری، رونق تولید و توسعه اقتصادی در استان می شود.

وی یادآور شد: جهاد کشاورزی در راستای رونق هرچه بیشتر با تعریف زنجیره های مختلف تولید اقدامات قابل توجهی انجام داده که خروجی آن افزایش تولید در محصولات مختلف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امروز کردستان به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی در سطح کشور در تولید محصولاتی همچون، گندم، توت فرنگی، انگور، گردو، نخود و ... دارای رتبه های برتر کشوری است.

کد خبر 33902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha