تعداد روزنامه نگاران کرد بازداشتی در دیاربکر به 21 تن رسید 

سرویس ترکیه - نیروهای پلیس 21 تن از روزنامه نگاران کردی را که با برخی رسانه های خارج از خاک ترکیه مصاحبه کرده یا زیر پست های آنها نظر نوشته اند، بازداشت کردند.

به گزارش کردپرس، نیروهای پلیس ترکیه در عملیات جدیدی که با دستور دفتر دادستانی کل دیاربکر آغاز شده است، روز گذشته با حمله به خانه های روزنامه نگاران کرد، دست کم 21 تن را بازداشت کردند.

بنا بر اعلام مزوپوتامیا، تا کنون سردار آلتان رئیس مشترک انجمن روزنامه نگاران دجله فرات (DFG)، صفیه آلاگاش مدیر مسئول خبرگزاری ژین نیوز (JINNEWS)، گلشن کُچوک دبیر ژین نیوز، عزیز اوروچ دبیر خبرگزاری مزوپوتامیا، و عمر چلیک، نشئه توپراک، زین العابدین بولوت، مظلوم دوغان گولر، محمت شاهین، الیف اونگور، ابراهیم کویونحو، رمزیه تمل، محمت یالچین، عبدالرحمن اونجو، و محمت علی ارتاش روزنامه نگارها و خبرنگارهای کرد در دیاربکر توسط پلیس بازداشت شده اند. در چارچوب همین پرونده فِیناز کُچوک نیز در شهرستان قبضه بازداشت شد.

همچنین دو روزنامه نگار کرد دیگر به نام های لزگین آغدنیز و قدیر بایرام در کنترل هویت که توسط نیروهای پلیس در خیابان ها صورت می گیرد، بازداشت شدند. با این حال علت بازداشت آنها مشخص نیست.

نیروهای پلیس خانه های بازداشت شده ها را نیز جستجو کرده اند و محمت علی ارتاش روزنامه نگار کرد را ده ساعت در حالی که دستبند به دست داشته است، معطل نگه داشته اند.

یکی از روزنامه نگاران مزوپوتامیا که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با کردپرس اعلام کرد که دادستانی این پرونده را برای روزنامه نگارانی ایجاد کرده است که با رسانه هایی مانند استرک تی وی یا میدیا مصاحبه کرده اند یا زیر پست های آنها در شبکه های مجازی نظر نوشته اند. با این حال هنوز از چند و چون پرونده اخیر اطلاعات موثقی در دست نیست.

کد خبر 33815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha