تاکید استاندار آذربایجان غربی بر اقتصادی کردن حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اقتصادی کردن زیرساخت های ریلی استان گفت: متاسفانه ما نتوانسته ایم استفاده اقتصادی از حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه ریلی و هوایی داشته باشیم و همین امر زمینه استفاده کمتر از فرصت های این بخش را فراهم کرده است.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان امروز چهارشنبه در جمع مردم قطور خوی افزود: آذربایجان غربی با وجود مرز ۹۶۷ کیلومتری با سه کشور و بهره مندی از بیشترین پایانه های صادراتی و گمرکات و همچنین تنها مرز اختصاصی با کشور ترکیه، پیشرو در مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به شمار می رود.

او اضافه کرد: یکی از اولویت های دولت، توجه به مبادلات تجاری و مرزی و روان سازی فرایندهای تجاری در مرزها بوده و آذربایجان غربی هم جزء مهمترین استان ها در این خصوص به شمار می رود.

معتمدیان با اشاره به اینکه به علت همین جایگاه مناسب در سفر اخیر رییس جمهور، توجه ویژه ای به توسعه و مدیریت مرزی در استان شد، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که همواره موجب شده تا در مرزها ناهماهنگی داشته باشیم، عدم وجود مدیریت واحد بوده که با اختیاراتی که به استان داده شد، مدیریت مرز به استان تفویض می شود که موجب رونق این بخش خواهد شد.

استاندار بیان کرد: مرزهای استان به طور قطع نیاز به توجه ویژه و ملی دارند و تکمیل جاده های منتهی به مرزها در راستای رونق آنها در سفر اخیر رییس جمهور به استان مورد توجه قرار گرفت. همچنین تنها مسیر ریلی ایران به ترکیه در آذربایجان غربی بوده و به نوعی، این استان دروازه ورودی به اروپا محسوب می شود که با توجه به این ظرفیت باید بیشتر از ظرفیت مرز برای توسعه استفاده کنیم.

او تصریح کرد: توجه به مرزنشینان یکی از اولویت های دولت سیزدهم به شمار می رود که در این خصوص ساماندهی بازارچه ها و مبادلات مرزی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

ظهر امروز جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی آذربایجان غربی با محوریت شهرستان خوی با حضور استاندار برگزار می شود.

کد خبر 33764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha