اختصاص ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان دوم مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان سفر رییس جمهور به مهاباد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی به بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان اختصاص یافته است.

جلال محمودزاده در این خصوص به کردپرس گفت: همچنین از محل ردیف بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ میلیارد تومان دیگر برای ساخت این بیمارستان اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه این پروژه هم اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: از محل منابع مالی ماده-۵۶ نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث این بیمارستان در نظر گرفته شده که با مجموع این اعتبارات عملیات ساختمانی و فیزیکی سازه این بیمارستان طی ۲ سال آینده به اتمام خواهد رسید.

او تصریح کرد: این بیمارستان دارای چهار ساختمان قرینه ٣ طبقه ای و ٦ طبقه ای است که در زیربنای ٤٦ هزار متر مربع در حال ساخت است و در حال حاضر بزرگترین بیمارستان آذربایجان غربی محسوب می شود و شامل‌ بخش‌های زایمان، بستری عمومی، درمانگاه و بخش‌های پشتیبانی خواهد بود.

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی در خصوص پروژه بیمارستان ٣٥٠ تختخوابی مهاباد گفت: علاوه بر ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده در در سفر ریاست جمهوری به مهاباد به این پروژه از محل ماده ٥٦ نیز حدود ١٠٠ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و در مدت زمان دو سال اسکلت این پروژه به اتمام خواهد رسید.

محمد امین ولی زاد تصریح کرد: شهرستان مهاباد جز شهرهای پرجمعیت استان بوده و بلوک درمانی است که با افتتاح این پروژه شاخص تخت بیمارستانی این شهرستان افزایش می یابد.

او در جریان بازدید از دانشکده پرستاری مهاباد نیز گفت: دانشکده پرستاری شهرستان در زمینی به مساحت ٦٧ هزار متر مربع و زیر بنای ٦ هزار و ٧٠٠متر مربع در حال افتتاح است و در مهر ماه امسال در این دانشکده، دانشجو پذیرش خواهد شد و قطعا راه اندازی دانشکده پرستاری موجب توسعه عدالت آموزشی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، در خصوص بیمارستان قدیم شهرستان نیز گفت: بیمارستان قدیم مهاباد بایستی بازسازی شود و افتتاح پروژه جدید به منزله حذف بیمارستان قدیم نیست.

گفتنی است؛ بیمارستان فعلی مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که در سال اواخر دهه ٤٠ شمسی در مهاباد احداث شد و هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود با ۳۰۱ تخت فعال و به شهروندان جنوب استان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

کد خبر 33578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha