وزارت بهداشت اقلیم کردستان ممانعت از ارسال دارو به‌ سلیمانیه‌  را تکذیب کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت بهداشت و درمان اقلیم کردستان، اظهارات نماینده‌ اتحادیه‌ میهنی در مجلس عراق را در مورد جلوگیری از ارسال دارو به سلیمانیه‌ را تکذیب کرد و آن را ادعایی بی اساس دانست.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری ویستگه‌ نیوز، پس از اینکه‌ بریار رشید نمایندە اتحادیە میهنی در مجلس عراق وزارت بهداشت و درمان اقلیم کردستان را متهم کرد کە سلیمانیە را از نظر دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی تحت تحریم قرار دادە و اجازە نمی دهد، دولت عراق نیز به این منطقە دارو بدهد، وزارت بهداشت اقلیم به‌ این اظهارات وی واکنش نشان داد.

آسو حویزی سخنگوی رسمی وزارت بهداشت اقلیم کردستان اعلام کرد که‌ اظهارات بریار رشید در مورد جلوگیری از رسیدن دارو به‌ سلیمانیه‌ کاملا کذب و بی اساس است.

وی گفت که‌ سخنان بریار رشید با اهداف سیاسی و برای تحریک احساسات مردم سلیمانیه‌ ایراد شده‌ و وی هیچ اطلاعی در مورد نحوه‌ واردات دارو از بغداد به‌ اقلیم و توزیع آن درمناطق و استان های اقلیم ندارد.

همچنین تاکید کرد که‌ شرکت کیمادیا وابسته‌ به‌ دولت مرکزی عراق سهمیه‌ داروی استان های اقلیم را مستقیما به‌ خود این استان ها ارسال می کند و این سهمیه‌ به‌ وزارت بهداشت اقلیم داده‌ نمی شود.


کد خبر 32009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha