رئیس کل دادگستری استان ایلام معارفه شد

سرویس ایلام - در مراسمی با تقدیر از زحمات دکتر «علی دهقانی»، «عمران علی‌محمدی» به عنوان رئیس کل دادگستری استان ایلام معارفه شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در این مراسم با تاکید بر اینکه صف مفسدان و کسانی که به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند باید از سرمایه‌گذاران سالم و دارای اهلیت جدا شود، تاکید کرد: دستگاه قضا به هیچ وجه راضی نیست در کارخانه‌ای به خاطر تخلف تعطیل شود، باید شخص خاطی مورد پیگرد قرار گرفته اما کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از ماده ۵۰۲ آیین دادرسی کیفری و تعلیق مجازات در صدور احکام قضایی مورد توجه قضات قرار گیرد، گفت: بزرگان و متنفذین آبروی خود را برای حل و فصل پرونده‌ها گرو گذاشته‌اند و امروز نقش شوراهای حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌ها بر کسی پوشیده نیست و باید این مراکز را در اقصی نقاط کشور بسط و گسترش دهیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب باید با کار جهادی در تمامی زمینه‌ها تلاش کنیم و در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم حرکت کنیم، گفت: انتظارات من از رئیس کل جدید این است که جامعه ما در گام دوم انقلاب نیازمند حرکت جدی جهادی است و حرکت جهادی به این معنا است که منتظر اعلام برنامه از مرکز نباشید و باید بلافاصله هیات اندیشه ورز خود را انتخاب کنید و اتاق فکری برای اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضائیه را مدنظر قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این مراسم گفت: مبارزه با زمین خواری و کوه خوارانی که منابع ملی را به نفع خود مصادره کرده اند از اقدامات جدید دستگاه قضا بوده که مورد رضایت مردم قرار گرفته که قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی، ابلاغ الکترونیکی از دیگر اقدامات مهم دستگاه قضایی جهت رسیدگی سریع به پرونده ها است، خواستار رفع مشکل برخی از شهروندان حاشیه شهر ایلام شد که به جهت عرفی مالک بر زمین‌ها هستند ولی برای دریافت سند با معضل روبرو شده‌اند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام نیز عنوان کرد: وحدت و همدلی و هم صدایی سه ضلع مثلث توسعه استان است و دفتر منطقه آزاد مهران که افتتاح شد، ارتباط مستقیم با صادرات، تولید و اشتغال دارد و قوه قضاییه نیز بعنوان یکی از ارکان عدالت است که باید کمک کند و امنیت را برای سرمایه گذاران فراهم کند و انصافاً تاکنون در این راستا بخوبی عمل کرده است.

کد خبر 32004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha