۱۴۰ هزار هکتار از مزارع کردستان سمپاشی شد

سرویس کردستان - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اهمیت مبارزه با علف های هرز در مزارع کشاورزی، گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون مبارزه با علف‌های هرز در ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع کردستان انجام شده است.

به گزارش کرد پرس، فریدون حامدی گفت: وجود علف‌های هرز در مزارع با جذب رطوبت خاک و مواد غذایی موجب ضعیف شدن و کاهش عملکرد محصول اصلی می شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با علف‌های هرز به منظور تقویت محصولاتی هم چون گندم و جو در مزارع استان امری ضروری است، افزود: کشاورزان با راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینک های گیاه پزشکی و با استفاده از سموم مورد نیاز، همه ساله اقدام به مبارزه با علف‌های هرز می کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته در ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع استان علیه علف‌های هرز مبارزه شد، اظهار کرد: امسال تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع استان علیه علف‌های هرز سمپاشی شده است.

حامدی ادامه داد: بیش از ۶۳۰ هزار هکتار از اراضی استان کردستان در سال جاری زیر کشت گندم و جو است که ۹۰ درصد این اراضی بصورت دیم کشت شده‌اند لذا وجود علف‌های هرز آسیب زیادی به عملکرد این محصولات وارد می‌کند.

وی یادآور شد: ۲۵۶ کارشناس پهنه در ۴۳ مرکز جهاد کشاورزی در قالب شبکه مراقبت در سطح استان آموزش های لازم را دیدند و همواره وضعیت مزارع و باغات استان را رصد می کنند.

کد خبر 31965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha