تا تحقق شعار «برابری کرد و ترک» به مبارزه خود ادامه خواهیم داد

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP با دیدار از مزار سه زندانی سیاسی دهه 1970، اعلام کرد که حزبش به مبارزه خود برای تحقق آزادی و دموکراسی ادامه خواهد داد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سالگرد اعدام سه زندانی سیاسی دنیز گزمیش، یوسف اصلان و حسین اینان، اعلام کرد که حزبش به مبارزه خود برای تحقق آزادی و دموکراسی ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، سنجر در مراسمی بر سر مزار این سه زندانی سیاسی که در در 6 می 1972 اعدام شدند، شرکت کرد. او در سخنانی با گرامی داشت یاد جان باختگان سیاسی گفت: «آنها نیم قرن پیش به قتل رسیدند اما با گذشت 50 سال هنوز هم چراغ مبارزه شجاعانه آنها برای انقلاب، سوسیالیسم، آزادی و دموکراسی خاموش نشده است.»

او با یادآوری شعار سه زندانی سیاسی در هنگام اعدام گفت: «آنها گفتند "زنده باد برادری کُرد و ترک" و با لبخند به پیشواز مرگ رفتند. اکنون هم حکومتی جبار بر سر کار است و وظیفه ما ادامه راه این سه جان باخته مبارز است. ما این میراث را زنده نگاه خواهیم داشت.»

رئیس مشترک HDP در پایان، HDP را میراث دار مبارزه «دنیز، یوسف و حسین» دانست و اعلام کرد که تا تحقق آزادی و دموکراسی به مبارزه مشترک برای مردم ادامه خواهد داد.

کد خبر 31959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha