قتلگاه سنندج – دیواندره باز هم 3 قربانی گرفت

سرویس کردستان-تیتر تکراری کشته و مصدوم شدن چندین نفر در محور سنندج – دیواندره از ابتدای همین سال 1401 تا کنون بارها و بارها در رسانه های کردستان نگاشته شده و این چندمین بار است که می نویسیم قتلگاه های کردستان همچنان قربانی می گیرند.

به گزارش کرد پرس، جاده های کردستان را به لحاظ استانداردهای جاده ای دیگر با آمارهای ترددی که مسئولان به واسطه گردشگر پذیر بودن منطقه به آن افتخار می کنند نمی توان جاده نامید چرا که روز به روز آمار قربانی ها نیز در این جاده های گردشگری کردستان رو به افزایش است و مسئولی نیز در این رابطه اظهار نظری نمی کند.

از ابتدای سال جاری تا امروز که هنوز 50 روز هم نشده اما صدها نفر قربانی جاده هایی شده اند که به واسطه بی تفاوتی مسئولانی که جان مردم برایشان ارزشی ندارد، قربانی شده اند و خانواده های بسیاری داغدار شده اند.

از استاندار گرفته تا فرمانداران، مدیران اداره میراث فرهنگی و ... هر کسی که سخنی به زبان می آورد بر مسیر توسعه کردستان از گردشگری تاکید می شود اما در سخنانشان هیچ حرفی از توسعه زیرساخت های لازم برای رسیدن به این توسعه به زبان نمی آورند.

مهمترین زیرساخت توسعه گردشگری داشتن جاده های استاندارد متوازن با میزان تردد خودروهای عبوری مسافر و مردم خود استان است که سال ها است به واسطه ولنگاری های مدیریتی فراموش شده تا هر روز شاهد یک قربانی جدید به واسطه تصادفات جاده ای باشیم.

حال تا چه زمانی مدیران ما می خواهند خودشان را به ندانستن و نشنیدن بزنند معلوم نیست اما معلوم است که جان انسان ها برای آنها ارزشی ندارد وگرنه به جای کلنگ زنی های نمایشی در حوزه های مختلف، اعتبارات را صرف بهبودی قتلگاه های کردستان می کردند.

در آخرین حادثه ای که روز گذشته در همین قتلگاه ها به وقوع پیوست در کیلومتر 30 محور سنندج – دیواندره یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 و آمبولانس با یکدیگر برخورد کردند که بر اثر این حادثه 3 نفر در دم جان باخته و 4 نفر نیز مصدوم شدند.

البته اگر حضور به موقع تیم واکنش سریع هلال احمر کردستان و مرکز فوریت های پزشکی در محل حادثه نبود و 4 مصدوم گیر افتاده در لاشه خودروها، رهاسازی نشده بودند بی شک این حادثه قربانیان بیشتری را به خود می دید.

معلوم نیست که اگر نیروهای امدادگر هلال احمر کردستان در جاده های کردستان حضور نداشته باشند، در حوادث جاده ای چند نفر به قربانیان تصادفاتی که به واسطه استاندارد نبودن جاده ها، جان خود را از دست می دهند اضافه می شود.

هر چند که تجربه ثابت کرده همین فردا روزی مسئولان وقتی بخواهند از خود تعریف کنند، عملکرد نیروهای امدادگر کردستان را به نام خود می زنند و در مقابل نامی از قتلگاه های کردستان نیز به زبان نمی آورند.

کد خبر 31941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha