۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
تنش ها در شنگال از سر گرفتە شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- با ممانعت شهروندان و فعالین شنگال از ورود نیروهای ارتش عراق بە مرکز شنگال، تنش و درگیری ها در این منطقە بار دیگر از سر گرفتە شد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از شارپرس، پس از اینکە روز گذشتە حسو ابراهیم سخنگوی ادارە خودمدیریتی شنگال اعلام کرد کە پس از چند روز تنش و درگیری میان ارتش عراق و نیروهای یگان های مدافع شنگال فرماندهان دو طرف بە گفتگو و مذاکرە پرداختە و بر سر توقف درگیری ها بە توافق رسیدە اند، با تلاش ارتش عراق برای ورود بە مرکز شنگال، بار دیگر تنش ها در این منطقە از سر گرفتە شد.

علی حاجو از فعالین منطقە شنگال در این مورد بە شارپرس، گفت کە امروز جمعە 16 اردیبهشت / 6 آوریل، نیروهای ارتش عراق قصد ورود بە مرکز شنگال و همچنین مناطق سنونی و روستاهای این منطقە را داشتە اند، اما شهروندان و ساکنان شنگال و این مناطق مانع از ورود آنان شدە اند.

وی افزود کە فرماندهان ارتش شهروندان را تهدید کردە اند کە اگر راه را برای پیشروی آنان و ورود بە شنگال بازنگذارند، با استفادە از زور شهروندان را متفرق کردە و وارد مناطق مورد نظر خود می شوند.

همچنین تاکید کرد کە شهروندان بە جلوگیری از ورود ارتش عراق بە این مناطق ادامە می دهند و خواستار خروج نیروهای ارتش از منطقە بودە و بر این باور هستند کە هدف از این پیشروی ها اشغال شنگال است و اقدامات ارتش با نقشە و توطئە ترکیه و حزب دمکرات کردستان (پارتی) صورت می گیرد.

این فعال ایزدی تاکید کردە کە نیروهای یگان های مدافع شنگال، تاکنون در مقابل اقدامات ارتش عراق خویشتن داری کردە اند، اما بیش از این حاضر نیستند کە پیشروی های ارتش را قبول کنند.

کد خبر 31931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha