دست داشتن مقامات رسمی کرد در ترور یک روزنامه نگار در اربیل

سرویس جهان- سه نهاد مدافع حقوق بشر روزنامه نگار در گزارش مشترکی رهبران ارشد اقلیم کردستان عراق را به قتل یک روزنامه نگار در شهر اربیل متهم کرده اند.

به گزارش کردپرس، سه نهاد مدافع حقوق روزنامه نگاران به نام های آزادی نامحدود مطبوعات، گزارشگران بدون مرز و کمیته مدافع روزنامه‌نگاران در گزارش مشترکی مقامات کرد در شهر اربیل عراق را به دست داشتن در قتل سردشت عثمان روزنامه نگار کرد متهم کردند.

بر اساس این گزارش، سردشت عثمان روزنامه نگار ۲۳ ساله کرد که مقالاتی درباره فساد و ناکارآمدی سیاسی حکومت اقلیم کردستان عراق می نوشت، روز چهارم ماه مه ۲۰۱۰ در شهر اربیل ربوده شد و جسد او روز بعد در شهر موصل پیدا شد. این سه نهاد در گزارش خود ادعا کردند که تحقیقات انجام شده پیرامون نحوه ترور این روزنامه نگار دارای نقایص جدی بوده و حتی روند تحقیق پیرامون این قتل به عمد دچار انحراف شده است.

در این گزارش آمده است سردشت عثمان، روزنامه نگاری شجاع و نخبه بود که علیه فساد و ناکارآمدی سیاسی در دولت اقلیم کردستان عراق قلم میزد.

در این گزارش همچنین آمده است ۱۲ سال پس از قتل این روزنامه نگار هیچکس بازداشت نشده است و اشاراتی جدی مبنی بر احتمال دست داشتن مقامات نزدیک به خانواده بارزانی در این ترور وجود دارد.

این گزارش از وجود نقص جدی در تحقیقات پیرامون قتل سردشت عثمان و دست داشتن مستقیم مقامات کرد در اربیل در این ترور خبر داده است.

در گزارش این سه نهاد همچنین اشاره شده که از زمان ترور این روزنامه نگار ۲۲ روزنامه‌نگار دیگر در عراق به دلیل فعالیت روزنامه نگاری جان خود را از دست داده‌اند که ۸ مورد از این قتل ها در اقلیم کردستان عراق اتفاق افتاده است.

کد خبر 31928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha