اگر اتحادیە میهنی مانع از صادرات گاز شود، حزب دمکرات نیز درآمدهای نفت را بە سلیمانیە و حلبچە نمی دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول تشکیلات حزب دمکرات در حلبچە، تهدید کرد کە اگر حزب اتحادیە میهنی مانع از صادرات گاز طبیعی اقلیم کردستان شود، حزب دمکرات هیچ سهمی از درآمدهای نفتی را بە مناطق تحت کنترل این حزب نمی دهد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از سایت خبری ناس کورد، طی هفتە های اخیر اختلافات و تنشهای شدیدی میان اتحادیە میهنی و حزب دمکرات بر سر صادرات گاز طبیعی اقلیم کردستان، ایجاد شدە و اتحادیه میهنی تاکید کردە بدون اجرای شروطی کە این حزب تعیین می کند، اجازە صادرات گاز اقلیم را نمی دهد.

در این خصوص، بسام علی در اظهاراتی گفت کە اگر هر حزب و جریانی بخواهد، مانع از این شود کە دولت اقلیم کردستان گاز میادین کورمور و یا دیگر میادین گازی اقلیم را بە بهرە برداری رسانده و از طریق شبکە لولە های انتقال گاز بە نیروگاه های برق اربیل و دهوک برساند، این اقدام پیامی روشن محسوب شدە و حزب دمکرات نیز موضعی تند را در مقابل آن اتخاذ می کند.

مسئول تشکیلات حزب دمکرات در حلبچە افزود کە اگر از صادرات گاز این مناطق جلوگیری شود، 90 درصد درآمدهای نفتی اقلیم نیز از مناطق تحت کنترل حزب دمکرات تامین می شود و این حزب نیز حاضر نیست سهمی از این درآمدها را بە طرف مقابل برای پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران این مناطق پرداخت کند.

همچنین گفت کە لازم است مردم اقلیم کردستان بە دو حزب اتحادیە میهنی و حزب دمکرات بە عنوان احزاب حاکم اقلیم بگویند همه نفت موجود در میادین اربیل و زاخو و همچنین همه گاز طبیعی موجود در مناطق تحت کنترل اتحادیە میهنی متعلق بە همه مردم اقلیم است.

لازم بە ذکر است کە حزب دمکرات کنترل مناطق اربیل و دهوک و همه منابع و ثروت این مناطق و اتحادیە میهنی نیز کنترل سلیمانیە، حلبچە، گرمیان و راپرین و منابع این مناطق را در اختیار دارند و در حال حاضر بیشترین درآمد های نفتی اقلیم کردستان از مناطق تحت اختیار حزب دمکرات است.

کد خبر 31925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha