تشدید توپباران‌ شمال سوریه توسط ارتش ترکیه

سرویس سوریه- ترکیه توپباران مناطق مرزی در شمال سوریه را از سر گرفت.

به گزارش منابع کُردپرس، شب گذشته و صبح امروز ترکیه توپباران مناطق مرزی شمال سوریه و خطوط تماس میان گروه‌های مسلح و نیروهای دموکراتیک‌ سوریه را از سر گرفت.

در هفته اول ماه مه، نیروهای ترکیه و گروه های مسلح به ساکنان مناطق حاضر در خطوط تماس فرصتی برای جشن عید فطر ندادند و سه بار توافق آتش بس را نقض کردند.

در اکتبر ۲۰۱۹، ترکیه پس از اشغال سریکانی و گری‌سپی، با طرف های روسی و آمریکایی توافق نامه ای امضا کرد که در آن آتش بس قید شد.

بر اساس گزارش کُردپرس، شهر تل تمر و حومه آن و عین عیسی در شمال و شرق سوریه هر روز شاهد نقض آشکار توافق آتش بس در میان سکوت نیروهای ضامن آتش بس یعنی روسیه و آمریکا است.

در سی آوریل گذشته و دوم اردیبهشت ماه سال جاری روستای الکوزلیه در غرب تل تمر با توپ و خمپاره بمباران شد.

در بیست و هشتم فروردین ماه سال جاری، توپخانه ارتش ترکیه روستاهای معلق، الجدیده، جبهل، مشیرفه، رستوران النخیل و اردوگاه عیسی و جاده بین المللی M4 در مجاورت شهر عین عیسی در شمال رقه هدف قرار داد.

از آغاز سال 2022 در بمباران مکرر مناطق پرجمعیت شمال سوریه، خسارت مادی قابل توجهی به تأسیسات عمومی و خصوصی وارد شده است، علاوه بر آن نارضایتی‌ها از وضعیت بی‌قانونی در مناطق تحت کنترل ترکیه ادامه دارد.

در آستانه عید سعید فطر، در نتیجه اختلافات بین اعضای پلیس نظامی و جناح های مخالف مسلح تیراندازی شدیدی در داخل بازار شهر سریکانی روی داد.

یک منبع محلی به رسانه‌های شمال سوریه، گفت: روز چهارشنبه در پی اختلاف بر سر قاچاق انسان در روستای مبروکا توسط گروه احرار الشرقیه به ترکیه، میان پلیس نظامی و این گروه درگیری خونینی رخ داده است که منجر به کشته شدن یکی از اعضای گروه احرار شرقیه شد.

کد خبر 31919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha