فضیلت را ترجمان عشق و نیک اندیشی می دانم

سرویس ایران_ به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در تهران پایتخت ایران به سراغ بانویی از خطه اورامانات رفتم که سال هاست در کسوت معلمی به گفته خودش عشق، دوستی، خیرخواهی و نیک اندیشی را فضیلت کلاس درسش برای دانش آموزانش قرار داده است.

کرد پرس_ الهه اردلان یکی از هزاران معلم زحمتکش ابتدایی است که در سطح استان تهران مشغول به خدمت است. او با اشاره به اینکه می بایست بر اساس آموزه های اسلامی در جامعه دین سالار ایران فضیلت، در کلاس های درس منطبق بر اصول متون درسی دانش آموزان، بازتاب ارزش های اساسی دینی، مدنی و روشنگرانه، ترجمان عشق و دوستی برای دانش آموزان باشد، گفت: سعی کرده ام عشق، خیرخواهی و نیک اندیشی، عام ترین ارزش کلاس های تدریسم باشد چرا که قطعا حیث میزان آموزش تاثیرگذار بر دانش آموزان برای تربیت آینده آنان بعنوان شهروندانی با فرهنگ است.

خانم اردلان یکی از اهداف اساسی نظام آموزش و پرورش را در جامعه امروز ایران ، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان برای آینده در مقام شهروندانی با احساس مسئولیت، اعتمادورز ، امیدوار و با روحیه مشارکت جویی و جهادگری، حافظ فضایل اخلاقی در ساخت آینده جامعه ایران دانست و اظهار کرد: با تقویت خلاقیت، اخلاق نیک، حس همدردی، عدالت و خیرخواهی ملی در دانش آموزان می توان امیدوار بود فرزندانمان در آینده به رفاه، ترقی، توسعه و تحقق آرزوهای والای انسانی خود برسند.

وی افزود: دانش آموزان را ترغیب کنیم در مراوده های مثبت و خلاق در کلاس درس قرار بگیرند و خود را جزئی از جامعه بدانند که در توسعه و سعادتمندی خود و کشور و حتی جهان نقش دارند.

خانم اردلان ادامه داد: عاملیت معلم نقش اساسی در امید اجتماعی دارد. استراتژی توسعه در مملکت ما از هدف توسعه نباید جدا باشد. به گفته مهاتما گاندی، هدف همان وسیله است. اگر هدف سعادتمندی بشر و حفظ شرافت اوست، در روشی که اتخاذ می شود نیز اعتقاد به توانایی و حفظ شرافت انسان باید لحاظ شود. معتقدم با این گرا می توان دانش آموزان را با امید بیشتر و خوش بین تر به نوعی بلوغ اجتماعی رساند که توانایی تغییر و اصلاح جامعه اشان از کژی ها و ناراستی ها را با روش های مسالمت جویانه در آینده در خود ببینند.

الهه اردلان در پایان یاد آور شد: ما معلمان برای دانش آموزانمان مروج امید اجتماعی هستیم، امید اجتماعی در واقع تلاش و برنامه ریزی و همکاری برای رسیدن به هدف است و ما در عرصه تعلیم و تربیت مکلف به انجام تکلیف هستیم، حال چه موفق شویم و چه نشویم. مهم اینست مضاعف تمام تلاش خود را در طبق اخلاص برای خدمت به جامعه گذاشته ایم. به یاد داشته باشیم امید اجتماعی توان مقاومت و حس اعتماد و نوعی مزیت اجتماعی و اخلاقی است که توان خلق پدیده های تازه و نو را به دانش آموزان در آینده می دهد تا بتوانند شرایط سخت را سپری کنند.

گفت و گو از : اردشیر اردلان

کد خبر 31898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha