توقف درگیری ارتش عراق و یگان های مدافع شنگال با میانجی گری شخصیت های منطقە

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پس از درگیری های روزهای اخیر میان ارتش عراق و یگان های مدافع شنگال در منطقە شنگال، شخصیت های مذهبی و اجتماعی منطقە میانجی گری برای توقف این درگیری ها را آغاز کردە اند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، طی روزهای گذشتە وضعیت امنیتی در شنگال بە دلیل بروز درگیری ها میان ارتش عراق و یگان های مدافع شنگال بە وخامت گرائیدە و در پی این درگیری ها و بی ثباتی ناشی از آن صدها خانوادە ایزدی از شنگال آوارە شدە و بار دیگر بە منطقە شیخان و استان دهوک اقلیم کردستان پناه آورندە اند.

غانم خلیل از فعالین ایزدی شنگال در این مورد می گوید کە تمامی راه های ارتباطی بە سوی شنگال مسدود شدە و جنگندە ها بدون وقفە بر فراز آسمان منطقە بە گشت زنی پرداختە و نیروهای ارتش عراق در مبادی ورودی شنگال و راه های ارتباطی منطقە سنونی مستقر شدە اند.

وی افزود کەامنیت در مرکز شهر شنگال برقرار بودە و نیروهای ارتش عراق در این بخش کنترل وضعیت را در اختیار دارند و بیشتر درگیری و تنش ها در مناطق سنونی، خانسور و حتین در جریان است و همگی این مناطق نیز در پشت کوه شنگال و در خط مرزی میان شنگال و کردستان سوریە، واقع شدە اند.

یک منبع امنیتی نیز در شنگال گفت کە درگیری های شدیدی در این منطقە روی دادە و از سوی برخی طرف ها از جملە شخصیت های دینی و اجتماعی منطقە هم تلاش هایی برای میانجی گیری میان طرف های درگیر صورت گرفتە و گفتە می شود کە فالح فیاض رئیس سازمان حشدالشعبی نیز برای بررسی وضعیت بە شنگال می آید.

بر اساس اظهارات این منبع امنیتی کە نخواستە نامش فاش شود؛ بیش از 468 خانوادە ساکن منطقە سنونی و خانسور آوارە شدە و بە اقلیم کردستان پناه بردە اند، اما اکنون با میانجی گیری های انجام شدە و توقف درگیری ها، روند ترک منطقە از سوی ساکنین نیز متوقف شدە است.

کد خبر 31824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha