ثبت نام ۲۸۶ هزار دانش آموز کردستانی برای سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: برای سال تحصیلی جدید ۲۸۶ هزار و ۳۴۷ دانش آموز در کردستان در ۱۲ هزار و ۵۳۶ کلاس درس، مشغول به تحصیل می شوند.

به گزارش کرد پرس، هاشم ناظمی جلال در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: تاکنون ۹۷.۲۷ درصد دانش آموزان استان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام قطعی کرده اند و باقی دانش آموزان تجدیدی های شهریور ماه هستند که نتایج آنان هنوز اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ۹۴.۹۲ درصد کلاس بندی و توزیع کلاس های مدارس استان برای سال تحصیلی جدید انجام شده است، افزود: ۹۰ درصد کتب درسی وصول و ۸۵ درصد آن هم در میان دانش آموزان توزیع شده است، ضمن اینکه ۹۷ درصد دانش آموزان نیز ثبت سفارش کتب کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تعداد پروژه های آماده برای پذیرش دانش آموزان را ۴۶ مورد با ۱۸۶ کلاس درس اعلام کرد و اظهار کرد: امسال آمار خروجی و بازنشستگان آموزش و پرورش استان ۲ هزار و ۶۳۴ نفر، ورودی و استخدامی ها ۷۷۲ نفر و نیاز استان به نیروی انسانی ۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر است که ۳ هزار و ۴۶ نفر کمبود نیرو داریم.

ناظمی جلال رتبه استان را در بحث وصول و توزیع کتب درسی، سوم کشور عنوان کرد و ادامه داد: روز ۳۱ شهریور جشن شکوفه ها به صورت همزمان در مدارس ابتدایی استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آمار ثبت نام مدارس متوسطه دوم استان ۷۶.۶۹ درصد و پایین تر از میانگین کشوری است، یادآور شد: در سایر مقاطع وضعیت ثبت نامی دانش آموزان قابل قبول است.

کد خبر 38163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha