نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی روزنامەنگاری را دستگیر و همسر و فرزندان وی را با یک خودروی نظامی به سلیمانیه منتقل کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رسانه‌ خبری باس نیوز گزارش داد که نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان در ایست بازرسی کویسنجق یک روزنامەنگار را بازداشت و همسر و فرزندش را با خودروی نظامی به سلیمانیه منتقل کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز، یک سایت خبری تحت عنوان خبرگزاری "تیوار" که مدتی است در شبکه‌های اجتماعی خبر منتشر می‌کند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «شب گذشته نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان گوینده و خبرنگار خبرگزاری ما (شاکار ستار) را ربودند».

این خبرگزاری تصریح کرد که شاکار ستار، گوینده و روزنامەنگار، هنگام بازگشت از سلیمانیه به همراه همسر و دو فرزندش به اربیل در ایست بازرسی کویسنجق توسط نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی دستگیر شده است. خودروی وی توقیف شده و همسر و دو فرزندش با یک خودروی نظامی به سلیمانیه منتقل شدەاند.

خبرگزاری مذکور اعلام کرده است: «این اتفاق ساعت 10:45 دقیقه شب گذشته رخ داده و نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی نامبرده را به زندان سلیمانیە منتقل کردەاند و فعلا هیچ توضیحی برای علت دستگیری وی داده نشدە است. شاکار ستار فقط یک روزنامەنگار و گوینده است اما هیچ یک از نهادهای مدافع خبرنگاران، رسانه ها و فعالان سلیمانیه موضعی اتخاذ نکرده و نسبت به دستگیری شاکار ستار و تخلفات صورت گرفته علیه وی، خانواده و فرزندانش سکوت کردەاند. در حالی که برای هر حادثه و موقعیتی از این قبیل در اربیل و دهوک دەها کمپین و بیانیه اعتراضی تشکیل و صادر می شود».

این بیانیه همچنین نهادهای مربوطه حقوق بشر را از تخلف آشکار نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان آگاه کرده و مسئولیت حفاظت از جان این روزنامه نگار را بر عهده نیروهای امنیتی گذاشته است.

کد خبر 2770767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha