معلم واژه سیاسی در حافظه کوتاه مدت اصحاب قدرت نیست / سارا فلاحی

سرویس ایلام - معلم یک واژه سیاسی نیست که صاحبان قدرت آن را به حافظه کوتاه مدت خود بسپارند و در مواقع نیاز برای مدد رساندن به سیاست و اقتصاد برای آن کارکرد تعریف کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، هر چند هر روز، روز معلم است و تمام لحظات ما با ایثار این رسولان دانش و معرفت عجین است اما هفته معلم فرصتی است تا دفتر زرین خدمات این رهبران علمی و فرهنگی جامعه را با تامل بیشتری ورق بزنیم  و به عمق خاطر خود بسپاریم تا یادمان بماند که تعالی جامعه را چه کسانی رقم می زنند.

معلم یک واژه سیاسی نیست که صاحبان قدرت آن را به حافظه کوتاه مدت خود بسپارند و در مواقع نیاز برای مدد رساندن به سیاست و اقتصاد برای آن کارکرد تعریف کنند؛ معلم خالق و رهبر متعالی ترین گفتمان دنیاست؛ گفتمانی که خداوند دال مرکزی و محوری آن است. معلم در این گفتمان برای انسانی نمودن سیاست و فرهنگ و اقتصاد راهبرد دارد و بر تمام این نهادها مسلط است و اجازه نمی دهد این نهادها دچار کج کارکردی شوند.

این گفتمان مترقی را باید باور کرد. درونمایه متعالی آن را درک نمود و برای انگاره های انسانی آن احترام قائل شد.این گفتمان با دروغ و ریا و بی عدالتی ضدیت دارد و هویت آن در این ضدیت شکل می گیرد. قدرت این گفتمان که سایر پادگفتمان ها را به حاشیه می برد در منطق و عقلانیت و معنویت آن است و این سه شاخص هستند که این گفتمان را از گفتمان های مصطلح روز دنیا جدا می کنند. با همه این ها راز ماندگاری این گفتمان و پذیرش عمومی آن، باور خود معلمان به تعالی و عظمت آن است.

* نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی

کد خبر 2769985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha