گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز بیخ گوش شهرداری سنندج

ساخت و سازهای غیر مجاز در سنندج وارد مرحله جدیدی شده به طوری که در روز روشن در یکی از محورهای پرتردد این شهر ملک های تجاری یکی پس از دیگری عَلَم می شود و کاربدستان شهرداری سنندج نیز خود را به ندیدن زده اند.

بیش از دو دهه از وعده مسئولان برای تبدیل مسیر رودخانه قشلاق تا میدان گریزه سنندج، به یک مسیر گردشگری بزرگ می گذرد.  بی تعارف باید گفت با ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم و بستر رودخانه انجام گرفته، دیگر عملیاتی شدن آن وعده  امکان پذیر نیست. 
سال 1383 بود که  شورای تامین استان کردستان تخریب سازه های غیرمجاز در بستر این رودخانه را تصویب کرد.  آن زمان  پیمان سنندجی شهردار سنندج بود. بعد از این مصوبه ساخت و ساز غیر مجاز از این محل رخت بر بست  و تا سال ها کسی جرأت نمی کرد در این منطقه ساخت و سازی انجام دهد.
تا چند سال پیش نیز وضعیت این منطقه بد نبود، اما امروز به واسطه منفعل بودن شهردار، معاون شهرسازی و مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج؛ دیگر زمینی در مسیر قشلاق – گریزه باقی نمانده تا آن را در راستای فعالیت های گردشگری به کار بگیرند.
تمام مسیر میدان محمدی تا میدان گریزه سنندج که قرار بود یک طرح گردشگری بزرگ در آن اجرا شود، در حال تبدیل شدن به خانه باغ، ملک های مسکونی و ملک های تجاری است. 
نکته جالب در این ساخت و سازهای غیرمجاز، حضور اکیپ هایی از سوی شهرداری در محل است اما نه برای ممانعت از ساخت و ساز، بلکه برای ممانعت از تخریب؛  هر چند خبرگزاری کردپرس نمی تواند مستقلا تایید کند اما برخی از سازندگان این بناهای غیرمجاز می گویند که بنا بر متراژ ساخت؛ مبلغی بین 500 تا 700 میلیون تومان را به صورت نقدی آن هم از جنس دلار و یا از طریق انتقال ارز دیجیتال به آنها پرداخت کرده اند.

کد خبر 2769957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha